نمایشگاه های معتبر خودرو


1- Frankfurt Motor Show

نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت آلمان بزرگترین نمایشگاه اتومبیل در جهان است که به صورت دوسالانه در 12 ساختمان توسط انجمن صنعت اتومبیل آلمان(VDA) برگزارمی شود. از سال 1991 نمایشگاه به دو قسمت تقسیم شده که طی آن سال های زوج مختص خودروهای تجاری و سال های فرد مختص خودروهای مسافرتی و موتورسیکلت است.

2- Auto Expo

نمایشگاه دو سالانه ی اتومبیل که در دهلی هند برگزار می شود و بزرگترین نمایشگاه اتومبیل در آسیا و دومین نمایشگاه بزرگ جهان محسوب می شود. تقریباً تمامی کمپانی های معروف دنیا مخصوصا انواع آسیایی آن در این نمایشگاه حضور دارند.

3- North American International Auto Show - NAIAS

نمایشگاه بین المللی آمریکای شمالی (NAIAS) نمایشگاهی دوساله است که در مرکز کوبو در دیترویت ایالت میشیگان آمریکا و معمولا در ماه ژانویه برگزار می شود. این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاههای دنیا محسوب می شود.

4- Auto China

نمایشگاه بین المللی اتومبیل پکن چین یا Auto China از سال 1990 در چین بصورت دوسالانه برگزار می شود و اکنون یکی از 4 نمایشگاه برتر اتومبیل در جهان محسوب می شود. چین اکنون بزرگترین و سریعترین رشد صنعت خودرو در دنیا را دارا است. این نمایشگاه از 20 تا 29 آوریل در مرکز جدید نمایشگاه های بین المللی چین برگزار میشود.

5- Tokyo Motor Show

نمایشگاه اتومبیل توکیو هر دو سال یکبار در مکان بزرگ توکیو(Tokyo Big Sight) ژاپن برای خودرو، موتورسیکلت و وسایل تجاری برگزار می شود. این نمایشگاه توسط انجمن خودروسازان اتومبیل ژاپن برگزار می شود و در بین نمایشگاه های جهان شهرت خاصی دارد. به دلیل رونمایی از خودروهای جدید در این نمایشگاه، رسانه ها آن را به عنوان یکی از مهمترین نمایشگاه های اتومبیل های تازه رونمایی شده میدانند.

6- Paris Motor Show

نمایشگاه اتومبیل پاریس به صورت دوسالانه در ماه اکتبر در شهر پاریس برگزار می شود. این نمایشگاه یکی از مهمترین نمایشگاه های جهان محسوب می شود که اغلب تولید های جدید را رونمایی می کند. مکان برگزاری آن مرکز نمایشگاه ورسا است و برگزاری آن توسط سازمان بین المللی خودروسازان (Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles) انجام می گیرد.

7- New York International Auto Show

نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک هر سال در منهتن نیویورک اواخر مارس و اوایل آوریل برگزار می شود. مکان برگزاری آن مرکز جاکوب جاویس می باشد و معمولاً قبل از تعطیلات عید پاک شروع به کار میکند و اولین یکشنبه بعد از عید به کار خود پایان میدهد. از سال 1990 این نمایشگاه هر سال برگزار می شده و از سال 1956 تا 1987 در مرکز اجتماعات نیویورک برگزار شد.

8-Busan International Motor Show-BIMOS

نمایشگاه بین المللی خودرو بوسان در ابتدا به عنوان بخش گشایشی نمایشگاه BEXCO در سال 2001 معرفی شد. راه اندازی این نمایشگاه دو سالانه با هدف پیشبرد صنعت اتومبیل منطقه و قدرت بخشیدن به اقتصاد منطقه بود. این نمایشگاه یک رویداد مقیاس وسیع محسوب می شود که بطور معمول بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد. سالن برگزاری نمایش در BEXCO بیش از 26508 متر مربع مساحت دارد که بیش از 170 خودرو و کامیون در آن به نمایش گذاشته می شود.

9-Johannesburg International Motor Show

نمایشگاه اتومبیل ژوهانسبورگ یک نمایشگاه دوسالانه است که در ماه اکتبر در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در محل نمایشگاه های NASREC برگزار می شود. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه اتومبیل در در آفریقای جنوبی محسوب می شود و در هنگام برگزاری بیش از 250000 نفر بازدید کننده دارد.

10- Canton Fair

نمایشگاه کنتون نمایشگاه تجاری است که در بهار و پاییزهر سال و از بهار سال 1957 در گوانگژو چین برگزار می شود. اسم کامل نمایشگاه از سال 2007 نمایشگاه واردات و صادرات چین بوده که بیشتر به نام نمایشگاه کنتون معروف است. نمایشگاه با همکاری وزارت تجارت چین و دولت خلق استان گوانگژو برگزار می شود و مرکز تجارت خارجی چین مسئول هماهنگی آن را به عهده دارد.