بازتاب خبری طراحی سیستم هوشمند سازی پژو

  

بازتاب خبری طراحی سیستم هوشمند سازی پژو

نشست خبری با موضوعسیستم پخش چندرسانه ای پژو ، که در تاریخ 94/9/16 با حضور جمعی از خبرنگار خبرگزاری های بزرگ در شرکت دهکده جهانی انجام شد ، بازتاب گسترده ای در سایت ها و روزنامه های پرتیراژ داشت.

چکیده ای از صحبت های مدیرعامل شرکت دهکده جهانی ، مهندس علی حیدری (عضو انجمن مخترعین) در ادامه متن آورده شده است:علی حیدری از تولید و عرضهسیستم هوشمندسازی پژو ۴۰۵ و پژو پارس در کشور خبر داد و گفت:طراحی سیستم هوشمندسازی پژو 405 و پژو پارس از اسفند 92 آغاز شد و در حال حاضر این خدمات شامل موارد مختلفی مانند سنسور دنده عقب، سیستم پخش تصویردی، سیستم پخش صوتی و مسیریاب به مشتریان ارائه میشود .

تاکنون هیچ مجموعه داخلی موفق به تولید چنین سیستمی نشده است و ما تمایل داریم با حمایت خودروسازان داخلی اقدام به نصب این سیستم ها روی خودروهای داخلی کنیم.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر آپشن های موجود در خودروها از اهمیت ویژه ای برای خانواده ها برخوردار است، افزود: هدف از ساخت وتولید این سیستم هوشمند نیز نصب و راه اندازی آن روی خودرو داخلی و مجهز شدن محصولات ایرانی به این نرم افزارهای رفاهی است، وي با بيان اينکه در حال حاضر برخي واردکنندگان خودروها را بدون آپشن وارد کرده و در داخل اقدام به نصب آپشن می کنند، خاطرنشان کرد: با اين کار واردکننده حق گمرکي کمتري پرداخت کرده و قيمت فروش خودرو نيز پايین تر می آيد.

عضو انجمن مخترعين ايران ادامه داد: از آن سو نيز برخي مردم که خودروي داخلي خريداري می کنند در اولين اقدام نسبت به تعويض سيستم صوتي خودرو اقدام مي کنند زيرا آن سيستم های پیش فرض رو خودروها نيازهاي مختلف مردم را تامين نمي کنند.وي افزود: اين در حالي است که خودروسازان خارجي هر شش ماه يک بار اقدام به نظرسنجي از مشتريان کرده و با توجه به نيازهاي آنها آپشن هاي جديدي ارائه مي کنند.

وی خاطرنشان کرد : خودروسازان داخلي نيز بايد وارد اين حيطه شده و از توان آپشن سازان داخلي براي افزايش تنوع و کاهش قيمت آپشن هاي ارائه شده از سوي خود استفاده کنند. این سامانه در خودروهای پژو ساخت شرکت ایران خودرو و شماری از خودروهای شرکت سایپا قابل نصب است و با نصب آن، راننده و سرنشین های خودرو، از امکاناتی مانند دوربین دنده عقب، سامانه راهبری (جی.پی.اس)، سامانه پخش تصویری و سنسور دنده عقب برخوردار می شوند.مالکان خودرو می توانند از طریق 288 نماینده سراسر کشور برای نصب این سامانه اقدام کنند.