×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

تبدیل شیشه جلو خودرو به نمایشگر تلفن هوشمند

در حالی که تمامی خودروسازان مطرح دنیا در پی یافتن راه هایی برای تعبیه آخرین تکنولوژی های دیجیتالی در خودروهای تولیدی شان هستند، شرکت نوپای نکست (NeXt) مسیر متفاوتی را پیموده و با محصول HeadsUp همه را دعوت کرده که به جای کلنجار رفتن با تلفن حین رانندگی، سرشان را بالا گرفته و از تمامی قابلیت های پرکاربرد تلفن شان نظیر پیامک، تماس های تلفنی، و ایمیل بر روی شیشه جلوی خودرو بهره ببرند. 

توسط این ایده خلاقانه، رانندگان قادر خواهند بود بر روی شیشه جلوی خودرو و پایین تر از خط دید، بدون این که در رانندگی شان خللی وارد شود، از اپلیکیشن های تلفن هوشمند خود استفاده کنند. به طور مثال تصور کنید که راننده بدون لمس کردن تلفن و حتی نگاه کردن به آن، توسط فرمان های صوتی نقشه گوگل را فرا بخواند و بی آنکه چشمش را از جاده بردارد، مسیر خود را پیدا کند. برای این کار، راننده سوار خودرو شده، اپلیکیشن HeadsUp را در تلفنش اجرا کرده، و توسط بلوتوث یا یو اس بی به رابط کاربری HeadsUp در قالب یک نمایشگر TOLEDمتصل می شود و از قابلیت های پیام رسانی و سرویس های مسیریابی تلفن خود استفاده می کند. 

وقتی سیستم غیرفعال باشد، شما تنها یک صفحه شفاف می بینید، ولی به محض اینکه تماس یا پیامی دریافت کردید، اطلاعات مربوط به آنها را بر روی این نمایشگر شفاف مشاهده خواهید کرد، حال می توانید توسط فرمان های صوتی یا حرکتی به آن ها پاسخ بدهید یا آنها را نادیده بگیرید. 

از طرف دیگر، هر گاه خودتان تصمیم به ارسال یک پیامک یا برقراری یک تماس تلفنی داشتید می توانید به راحتی آن را بر روی شیشه جلوی خودرو فرا بخوانید. شرکت نکست به دنبال ثبت این پتنت است و در نظر دارد پس کسب سرمایه مورد نیاز خود در کمپین ایندیگوگو این محصول را به تولید انبوه برساند.