×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

جریمه سنگین نوشتن پیامک درحین رانندگی

به گزارش پایگاه خبری عصرخودرو به نقل از سایپانیوز ، گزارش های سازمان ایمنی بزرگراه های ملی آمریکا حاکی از این است که حواس پرتی راننده در سال 2012 باعث مرگ 3328 نفر و جراحت 421 هزار نفر در اثر تصادف رانندگی در ایالات متحده شده است. دولت آمریکا که عزم خود را جزم کرده تا از این آمار را بکاهد و به انواعی از روش ها روی آورده که یکی از آنها تبلیغات وسیع در تلویزیون است. قرار است در ماه آوریل آگهی بازرگانی پخش شود که در آن یک کامیون از پهلو با خودرویی برخورد می کند که دو زن و یک مرد در آن نشسته اند. نیت اصلی سازندگان این آگهی بازرگانی، مبارزه با نوشتن پیام در تلفن های هوشمند حین رانندگی است. وزارت حمل و نقل آمریکا با صرف هزینه 8.5 میلیون دلاری کمپین تبلیغاتی علیه حواس پرتی حین رانندگی در رادیو، تلویزیون و سایر رسانه های دیجیتال را راه اندازی کرده است. در این کمپین شعار اصلی این سه جمله است: رانندگی می کنی، پیام می نویسی، هزینه اش را می دهی. 

حواس پرتی حین رانندگی فقط شامل خوردن، صحبت کردن یا تنظیم رادیو نمی شود و این روزها شامل کار کردن با تلفن های هوشمند و از همه مهمتر نوشتن متن در بخش پیام این تلفن ها است.  وزیر حمل و نقل آمریکا در بیانیه ای گفته است که کمپین تبلیغاتی وزارت متبوعه وی به این منظور طراحی شده تا به اطلاع افکار عمومی برسد که مبارزه با حواس پرتی حین رانندگی به اندازه مصرف مواد مخدر و الکلی حین رانندگی اهمیت پیدا کرده است. اگر حین رانندگی در حال نوشتن پیام باشید و ما شما را حین ارتکاب ببینیم، پیام بعدی که دریافت می کنید متن جریمه سنگین ما خواهد بود.

در یک پیام بازرگانی دیگر هم سازمان ایمنی بزرگراه های ملی آمریکا این جمله تبیلغ شده که «اگر [حین رانندگی] در این دست شما تلفن همراه ببینیم. در دست دیگر شما برگ جریمه خواهیم گذاشت» و این جمله Phone in One Hand, Ticket in the Other را مدام پخش کرده اند. آمارها نشان داده است که در طول دوره پخش این تبلیغات میزان استفاده از تلفن همراه حین رانندگی از 4.1 درصد به 2.7 درصد [در ایالت Delaware] کاهش یافته است.