×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

غول قانون شکن کاوازاکی

غول قانون شکن کاوازاکی

کاوازاکی JP 7012 زندگی شما را احتمالا خیلی کُند و بیش از حد ایمن تصور می کند. این مگا کمپانی صنعتی ژاپن به تازگی از پرقدرت ترین موتور سیکلت تولید شده رونمایی کرده است. 

نینجا 2015 H2R قدرت باورنکردنی 300 اسب بخار را از یک موتور دارای شارژ فوق العاده قدرتمند تولید می کند. در دور نما اینگونه به نظر می رسد که حسادت منتقدان ماشین های مسابقه ی آلفا رومئو برانگیخته خواهد شد زیرا مدل 4C آن دارای قدرت 237 اسب بخار می باشد. ابر موتورسیکلت پرطرفدار HP4BMW نیز فقط با قدرت 193 روانه بازار می شود. شکل ظاهری نینجا شبیه موجودات فضایی فیلم های هالیوودی است و نمای جلوی آن بال های هواپیمای جنگی را در ذهن تداعی می کند. 

 

اما نینجای افسانه ای بدون عیب نیست. جولان دادن این موتور سیکلت در شهر عملی غیر قانونی محسوب می شود. کمپانی کاوازاکی قول یک مدل آرامتر و کم قدرت تر را در آینده ای نزدیک داده است. بنابراین سوال اساسی این است که چرا باید چنین وسیله ای تولید شود. در جواب می توان گفت که دلیل اصلی آن این است که در دنیای چرخ داران، فروش خوب را وسایلی از آن خود می کنند که حد و مرز را میشکنند. کاوازاکیشرکت آمریکایی داج (Dodge) از زمانی که از هلکت چلنجر(Hellcat challenger) با قدرت 707 اسب بخار رونمایی کرد، ماه ها مجلات مختلف تصویر آن را بر روی جلد چاپ کردند. هر چند که این مدل خیلی با مدل چالنجر که داج برای مدت های طولانی روانه ی بازار کرده بود تفاوت چندانی ندارد، اما پیام آن به بازار واضح تر است" قدرت مند ترین خودروی کلاس ماسل کار ارائه شده تاکنون". کاوازاکی عملی مشابه داج را در حال اجراست، به این صورت که ابتدا تعداد محدودی از سوپر نینجاهای خود را با حاشیه امنیت مطمئن به پیست های مسابقه می فروشد و در ادامه ی تمامی بوق و کرناها در مورد این وسیله، مشتری ها را به سمت مدل کم قدرت تر سوق می دهد. 

در سال 1990 بعد از اینکه موتورهای سوزوکی هایابوسا با سرعتی معادل 200 مایل در ساعت روانه ی بازار شدند، قانون گذاران درمورد موتورهای سرعت بالا روی خوشی از خود نشان ندادند. از آن زمان، کمپانی هایی همچون کاوازاکی، یاماها، و دوکاتی وسایل موتوری سرعت بالای خود را محدود کرده و فعالیت خود را بر روی ساخت موتورهای کارآمد تر، با فن آوری پیشرفته تر و چابک تر معطوف کرده است. اما نینجای جدید ممکن است باعث تحولی شگرف در تمامی این سیاست گذاری ها شود.