×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

میتسوبیشی میراج

میتسوبیشی میراج

میتسوبیشی میراج کوچکترین خودرو ایست که در بازار ایالات متحده وجود دارد، و به عنوان یکی از ابتدایی ترین خودرو ها نیز تلقی می شود.در مقایسه با نزدیکترین رقیبش، چِوی اسپارک شورلت، میراج مصرف سوخت بهینه تری دارد اما چِوی اسپارک فضای بیشتری دارد و رانندگی قابل قبول تری را ارئه می دهد. 

نام میراج برای اولین بار در آمریکای شمالی به عنوان خودروی جدید سال 2002 بر سر زبان ها افتاد. مدل 2014 میراج در ایالات متحده و کانادا به فروش می رسد جایی که نه تنها با اسپارک بلکه با نیسان میکرا رقابت می کند. با قیمت پایه ای کمتر از 13000 دلار، میتسوبیشی خریدارانی را هدف قرار داده که برای اولین بار اقدام به خرید خودرو می کنند و احتمالاً بودجه ی محدودی دارند. یکی از اصلی ترین مشخصه هایی که باعث فروش خوب آن می شود به صرفه بودن مصرف سوخت آن است. با طی مسافت 40 مایل در هر گالن سوخت، میراج جدید بالاترین میزان مایل شماری EPA در بین تمامی خودرو های گازوئیلی غیرهیبریدی تا به حال فروخته شده را دارا می باشد.

با اینحال به صرفه بودن سوخت میراج هزینه آور است. با موتور 74 اسب بخار 1.0 لیتر 3 سیلندری، میراج نه خیلی پر سرعت است و نه خیلی قدرتمند. جفت شدن با سیستم انتقال مکرراً متغیر(CVT)، عملکرد میراج، جدا از نورافکن ها و نمایش بیرون شهری آن، قابل قبول است. سیستم انتقال 5 سرعتی نیز برای میراج پیشنهاد شد اما میزان مایلج آن را تا 37 مایل در گالون پایین می آورد. در سرعت اتوبان، برای زیاد کردن سرعت و سبقت گرفتن بدون توجه به سرعتی که انتخاب می شود حاشیه ی امنیت کمی وجود دارد. 

بهترین چیزی که در مورد ظاهر میراج می توان گفت این است که ظاهرآن بی آزار است. دلیلی برای نمای جلوی بی روح و بی ذوق آن وجود دارد و آن بحث آئرودینامیک است به این معنی که دماغه ی صاف آن برای باز کردن مسیر خودرو و کم کردن اصطکاک و در نتیجه مصرف سوخت کمتر بسیار موثر است. دیگر اجزاء خودرو سبک مخصوص هاچ بک را دارد که البته عقب آن کمی به نسل آخر نیسان ورسا متمایل شده است. 

مواد داخل از نوع گران قیمت نیست، اما میتسوبیشی یک داشبورد مستقیم طراحی کرده که از سطح سخت آن تحدی نمی کند. لوازم داخل پارچه ی ساده ی مشکی است با کناره های بنفش ظریف(البته به بدی آنچه به نظر می رسد نیست). صندلی های جلو بسیارراحت هستند اما کوسن های صندلی ها بسیار ظریف هستند. صندلی عقب 2 بزرگسال را می تواند جا دهد، در حالی که میتسوبیشی این را یک ماشین 5 مسافر معرفی کرده، صندلی عقب فقط 3 نفر ظرفیت دارد اگر مسافران 3 نوجوان لاغر اندام یا جوانتر باشند. 

میراج 2014 مشکل سیستم تعلیق نرم دارد که با تکان های زیاد بدنه و جیغ های لاستیک ها همراه است و در مرکز قدرت الکتریکی کنترل آن نقطه ی مرده ای وجود دارد که ممکن است خودرو را به سمت کناره ها هل دهد در صورتی که هیچ بازخوردی به راننده نمی دهد. چراخ های بسیار کوچک 14 اینچی و تایر ها ممکن است تا حدودی قابل سرزنش باشند. رانندگی در راه های مناسب آرام و مطمئن است اما افزایش سرعت باعث می شود که صدای موتور به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند و پیاده روها و سطوح نامنظم را دائم تکانی خواهد داد.