×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

ضبط و پخش اپل در خودروهای فراری

با شروع عرضه ی فراری FF، خودرو ساز ایتالیایی در پیاده کردن سیستم جدید اینفوتینمنت آیفن اپل به جاده ها گوی سبقت را از رقیبان گرفت.

 

سیستم کار پلی (CarPlay) شرکت اپل سیستمی آموزشی-تفریحی(اینفوتینمنت) است که قابلیت برقراری تماس، پخش موسیقی، مسیریابی و امکانات دیگری را دارد که استفاده از گوشی های اپل را آسان تر، بصیری تر و حواس پرتی در حین رانندگی را به حداقل می رساند. این سیستم در نهایت جای خود را در داشبوردهای هوندا، ولوو، مرسدس بنز، و جگوار باز خواهد کرد. اما در حال حاظر رانندگان فراری یک دلیل بیشتر برای خوشحال بودن دارند و آن معرفی شدن به عنوان اولین کاربران سیستم کار پلی است. کارپلی در ماه مارس در نمایشگاه خودرو ژنو به صورت رسمی از آن رونمایی شد، جایی که ولوو و فراری همگی کارکرد این سیستم را بر روی مدل های عرضه شونده در بازارآینده را نشان دادند. علاوه بر قابلیت های تماس هندزفری، پیام دهی و جستجوی وب، کارپلی دسترسی کاربران به فولدرهای آهنگ گوشی آیفن راننده را نیزمهیا می کند. دیگر امکانات کارپلی مسیریابی لحظه به لحظه با نقشه ی اپل است ونیز شماری از اپلیکیشن هایی که جهت بالابردن معیارهای امنیتی درون خودرو به کار برده می شوند.

 

ضبط و پخش اپل برای فراریبعد از معرفی رسمی، تعداد دیگری از سازندگان من جمله هیوندای، الفا رمئو،بی ام دبلیو، سیتروئن، جگوار، لند رور، مزدا و تویوتا بعلاوه برخی از سازندگان سیستم های آماده ارائه به بازار و آلپاین همگی اعلام کردند که از این تکنولوژی حمایت خواهند کرد و مایلند آن را بر روی خودروهای خود داشته باشند. بسیاری از خودروسازانی که اشاره شد مجبور شدند که برنامه ی زمان بندی خود را تغییر دهند زیرا در تنظیم کارپلی با سیستم های اینفوتینمنت خود به مشکلاتی برخوردند. مرسدس بنز و ولوو اعلام کردند که هرچند هدفشان سال 2014 بود، اما این تکنولوژی تا سال 2015 در اختیار رانندگان قرار نخواهد گرفت. به نظر می رسد که فراری چنین مشکل تنظیماتی با مدل FF خود که یک خودوروی GT چهار صندلی خانواده است، نداشت. اولین مدلی که این قابلیت را بر روی خود داشت این هفته به صاحب ایتالیایی آن فرستاده شد و مدل های بیشتر به سمت بازارهای بریتانیا، آلمان، فرانسه، ژاپن و مشتریان آمریکایی در روزهای آتی فرستاده خواهند شد. این سیستم بر روی خودروی کروکی جدید کالیفرنیا T، که همانند کارپلی برای اولین بار در ژنو رونمایی شد نیز موجود می باشد.