×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

نمایش مسیر روی کلاه ایمنی و کلاه کاسکت

نمایش مسیر روی کلاه ایمنی و کلاه کاسکت

زمانی که مدت زمان زیادی را با رانندگی در خودرو های جدید سپری می کنید ممکن است با کار کردن با نرم افزارها و تکنولوژی های متنوع خودرو اخت عجیبی پیدا کنید به طوریکه در همه حال دوست دارید آنها را در دسترس خود داشته باشید. از دوربین های عقب گرفته تا GPS و رادیوی کنترل صدا و چندین و چند امکانات دیگر، رانندگی یک خودروی جدید واقعاً ممکن است باعث حواس پرتی شود. شرکت جدیدی به نام اسکالی (Skully) کلاه ایمنی پیشرفته ای اختراع کرده که تمامی مشخصه های ذکر شده را در این کلاه ایمنی مهیا می کند. اما سوال مهمتر در این است که آیا این تکنولوژی رانندگی را راحت تر می کند و یا اینکه باعث خطر آفرینی و حواس پرتی بیشتر می شود مخصوصاً برای موتور سواران تازه کار. در اینجا نظر یکی از این موتور سواران را در مورد این موتور سیکلت جدید می بینیم. 

 

 

"به عنوان راننده ای که جدیداً اولین موتور سیکلت خود را خریده ام، بسیار از داشتن تمامی ویژگی های راحتی که در کلاهم وجود دارد احساس خوشحالی می کنم. اما این همه امکانات تصویری و شنیداری جدید باعث نمی شود که به کار خود کمتر توجه داشته باشم؟ 

اسکالی دارای دوربین عقب جاسازی شده در داخل کلاه است بنابراین می توانید براحتی از پشت سر خود باخبر شوید بدون اینکه مجبور باشید سر خود را برگردانید. در این کلاه، امکانات صفحه نمایش، بلوتوث، و کنترل صدا به کار رفته است. نیروی صفحه نمایش از طریق موبایل متصل به اینترنت تامین می شود. می توانید به GPS دسترسی داشته باشید، برنامه های صوتی مورد علاقه ی خود را کنترل کنید، و حتی بدون اینکه مجبور باشید فرمان موتورسیکلت را رها کنید، تماس تلفنی برقرار کنید.

 

اسکالی رهیاب

 

این کلاه ایمنی به نظر فوق العاده ترین اختراع تاریخ آپشن های وسایل نقلیه می رسد. البته مشکلات فراوانی نیز وجود دارد، اما با عنایت به تعداد زیاد امکانات، این نقص ها به چشم نمی آیند. از آنجایی که بنده کاملاً جدید و بی تجربه هستم، دانستن این نکته که همه ی امکانات رفاهی تفریحی دنیای مولتی مدیا را می توان در کلاه ایمنی خود داشت، توجهم را زیادی  به خود جلب می کند. اما یک نکته هست که همیشه با خود زمزمه می کنم، " زمانی که در حال راندن نیستی این امکانات را نیز نخواهی داشت". 

زمانی که این فکر به ذهنم خطور کرد، به این نکته رسیدم که داشتن صفحه نمایشی در بالای سر خود و کنترل آهنگ و تمامی امکانات دیگر ایده ی خوبی نیست. فکر می کنم همه ی اینها باعث می شود که نتوانم به خوبی بر روی موتور سیکلت خود کنترل داشته باشم. البته همیشه این قانون ساده وجود دارد که موتورسیکلت شما جایی می رود که چشمهایتان میرود، بنابراین داشتن دوربین عقبی که این امکان را فراهم می کند که مجبور نباشم سر خود را بگردانیم به نظر ایده ی خوبی می آید."