×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

جدیدترین تکنولوژی های خودرو: مرسدس بنز کلاس S

جدیدترین تکنولوژی های خودرو: مرسدس بنز کلاس S

رچند که مرسدس کلاس S  جدید ممکن است که اولین خودوری رونمایی شده ی شرکت بنز باشد، مرسدس تصمیم دارد خودروی خودگردان خود را هر چه زودتر عرضه کند.

 

هفته ی گذشته مرسدس بنز جزئیات فنی کلاس S سال 2014 خود را نمایان کرد که نشان داد این نوع منحصر به فرد ممکن است اولین خودوری خودگردان جهان لقب بگیرد. اما مرسدس بنز تصمیم گرفته که فعلاً این توانایی را به این خودرو ندهد. در حال حاظر دست های راننده همچنان باید بر روی فرمان باشد. جوچن هاب، مدیر پشتیبانی فنی بیان داشته که کلاس S توانایی خودگردان بودن را دارد اما "اگر کودکی جلو ماشین بیاید و رادار او را نبیند چه اتفاقی می افتد؟"

 

سیستم کمک فرمان دیسترونیک پلاس 

سیستم کمک فرمان دیسترونیک پلاس است که توانایی خودگردان بودن را به کلاس S می دهد. این سیستم قابلیت راهنما بودن در جاده را دارد که در مواقع رفتن خودرو بر روی خط کشی های مقطع جاده ها، و یا در صورت وجود خودرویی در جلو آن در سرعت بالای 120 مایل در ساعت در بزرگراه و نزدیک پیچ های کمتر از 15 درجه، خودرو را قفل می کند. در حالی که این سیستم و سیستم های دیگر باعث می شود که کلاس S فاصله ی خود را از خودرو جلویی حفظ کند، و در مواقع ضروری آن را متوقف کند و سپس مجدداً به راه بیفتد  و حتی سر چهار راه نیز ایست داشته باشد، با اینحال لازم است که راننده دست خود را بر روی فرمان خودرو داشته باشد. اگر سیستم تشخیص دهد که نیروی گشتاور به چرخ ها نمی رسد، بعد از 10 ثانیه هشدار می دهد و بعد از 15 ثانیه سیستم خودگردانی را خاموش می کند. 

 

 

تکنولوژی جدید بنزیکی از متخصصین مرسدس قبول کرده که نوع خودگردانی که برای کلاس S  جدید تصور شده در برخی مناطق و در برخی سرعت های خاص اتفاق می افتد. هاپ در ادامه می گوید: "قبول داریم که این قدرت خودگردانی فقط در سرعت های پایین تر از 24 مایل در ساعت و فقط در بزرگراه های پرتردد که همه ی وسایل در یک مسیر در حال حرکت هستند و عابر و یا فرعی وجود ندارد اتفاق می افتد. مطمئناً بحث و جدال در این باره وجود دارد اما اگر تصادفی اتفاق بیفتد چه؟" او می گوید هرچند که مسائلی مانند نقص های سیستم  و احتمال بوجود آمدن شکایت هایی علیه مرسدس مهم ترین بازدارنده های عرضه ی اولین خودروی خودگردان به بازار بوده اند، دلیل های دیگری نیز هستند که به همان اندازه اهمیت دارند.  

در مرکز سیستم فرمان دیسترونیک پلاس، سیستم سنسوری 360 درجه ای جدید  که از 6 سیستم رادار جداگانه شگفت انگیر، یک دوربین استریو اسکپ، 12 سنسور التراسونیک که می توانند اشیاء نزدیک را تشخیص داده قرار دارد و 4 دوربین اضافی در اطراف بدنه ی خودرو کار گذاشته شده است. دوربین استریو اسکوپی  سرعت و مسیر اشیاء در حال حرکت را تا 50 متر دورتر تشخیص می دهد. این بدین معنی است که این سنسور ها خطرهای ترافیکی را تشخیص داده و سیستم تشخیص مادون قرمز این خطرها، خودروها، و یا اشیاء حرکتی را در تاریکی نیز می تواند پیدا کند. الگوریتم های پچیده ماهیت انسان و یا حیوان بودن آن را تشخیص داده و و با توجه به آن عمل می کند، که در واقع برای هردو ترمز می کند اما هشدار با چراغ جلو را فقط برای انسان ها می زند.

 

تکنولوژی جدید بنز

 

اکثریت متخصصین صنعتی پیش بینی می کنند که توانایی های خودگردانی محدودی در سال های آتی معرفی خواهد شد. بخش جنرال موتورز سیستم خودگردانی را در مرحله ی تست دارد که " سوپر کروز" نامیده می شود، و توانایی فرمان دهی کامل خودرو، ترمز کردن، و وارد شدن به فرعی در بزرگ راه ها را در شرایطی خاص دارد. به گفته ی نادی بولز، مدیر بخش تحقیقات الکتریکی  و کنترل جنرال موتورز، خودروهای خودگردان در ده سال آینده وارد بازارها خواهند شد.  

اولین خودروی تمام LED دنیا مرسدس اعلام کرده که خودروی جدید تولیدی آنها اولین خودروی سواری بدون لامپ های سنتی خواهد بود، هرچند که تاریخ دانان خودرو می دانند که این ادعا نمی تواند درست باشد زیرا اولین مدل تاریخ بنز که نامش "موتور واگن" بود در سال  1886 توسط کارل بنز(بنیانگذار کارخانه ی بنز) 13 سال قبل از اختراع لامپ الکتریکی توسط ادیسون ساخته شد. به هر حال چیزی که کلاس S را متمایز می کند این است که اولین خودروی تمام LED دنیا خواهد بود به این صورت که تمامی نورپردازی بیرونی و داخلی آن از منابع نوری LED است.

 

این مدل به نظر می رسد که پیچیده ترین و کامل ترین نوع چراغ جلو را داشته باشد. این یک سیستم پوشش موتوری اختیاری برای سوی بالای چراغ جلو دارد که این قابلیت را می دهد که رانندگان در همه حال با نور بالا حرکت کنند. این سیستم در پی همکاری مرسدس با شرکت روشنایی مگنتی مارلی ساخته شده و سیستم چراغ جلو قیمتی مشابه لامپ های زنون Bi دارد.