×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

جفت کردن گوشی و سیستم صوتی تصویری خودرو فقط با چند ضربه

جفت کردن گوشی و سیستم صوتی تصویری خودرو فقط با چند ضربه

اسب تیز پای تکنولوژی همچنان در پی ایجاد تغییرات است و این بار نوبت به سیستم های داخلی خودرو رسیده که ارتباط گوشی های هوشمند راننده با سیستم پخش اتومبیل را به کلی تغییر داده. از انجایی که گوشی های هوشمند در جوامع امروزی تبدیل به بخش عمده ای از دنیای خودرو شده اند، خودروسازان دائم در تکاپوی پیدا کردن راهی برای بهبود تکنولوژی های خود در مورد گوشی های هوشمند هستند. گزارشی که اخیراَ منتشر شده نشان می دهد که خودروسازان و عرضه کنندگان تایر1، در تلاش برای ساخت تکنولوژی هستند که مشتریان بتوانند با ضربه زدن گوشی هوشمند خود با داشبورد خودرو آن را با سیستم مولتی مدیا هماهنگ یا به اصطلاح پِر(pair) کنند.

 

 

این تکنولوژی زحمت جستجو در منوها بر روی دو صفحه نمایش مجزا را کم خواهد کرد.

 

بر طبق گزارشات، آتونیوز NXP سمیکنداکترکه یک شرکت هلندی سازنده ی چیپست است، خط تولید تگ ها و چیپست های اتوماتیک را بزودی پیشنهاد خواهد داد. اولین سری این خودروها در سال 2016 تولید خواهند شد. این شامل چیپست کنترولی می شود که توانایی پشتیبانی ده ها عملکرد را دارد. آتو نیوز همچنین گزارش داده است که انتظار می رود در آینده ای نزدیک "ارتباط حوزه نزدیک" (NFC) تبدیل به مشخصه ای بارز در گوشی های هوشمند شود.  NFC سیستم ارتباطی دامنه بی سیم کوتاهی است که آنتن استفاده شده بسیار کوتاهتر از طول موج سیگنال حامل است. برنامه ی IHS صادر کردن 416 میلیون گوشی تلفن با تکنولوژی NFC در 2014 خواهد بود و تا سال 2018 به 1.2 میلیارد خواهد رسید. مجهز کردن چیپست کنترلی NXP با توانایی پشتیبانی خودرو با NFC تنها چند دلار هزینه دارد که آن را بسیار مقرون به صرفه و راحت تر خواهد ساخت.  

خودروسازان برای تولید مشخصه هایی برای وصل کردن مشتریان با گوشی های هوشمند سرمایه گذاری های عظیمی کرده اند. با معرفی تکنولوژی اتصال گوشی با چند ضربه ی ساده با سیستم پخش خودرو، مطمئناً شمار مشتریان متقاضی این نوع پِر(pair)  کردن افزایش خواهد یافت.