×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

خودروی مفهومی مرسدس بنز

خودروی مفهومی مرسدس بنز

خودروی کپسول مانند بدون راننده 5 متر طول دارد، 1.5 متر ارتفاع و رانندگان را به دنیای بیرون وصل می کند. این خودرو به وضوح دورنمای وسیع مرسدس بنز در زمینه ی خودروهای بدون سرنشین را به تصویر می کشد. با تاکید بر آینده ی خودروهای بدون سرنشین خود، این کمپانی آلمانی مدل لوکس F015 in Motion خود را درنمایشگاه لاس وگاس رونمایی کرد. این خودروی الکتریکی که نیاز به راننده ندارد به مسافران این اجازه را می دهد که به دنیای بیرون وصل شوند.

 

در حین جلسه ی معارفه ی این خودرو در نمایشگاه سی ای اس در لاس وگاس آمریکا، دیتر زش، مسئول خودروهای مرسدس در نمایشگاه گفت که این خودرو برای خیابان های آینده ای خود را آماده می کند که خودروهای مختلف مانند کرم ابریشم آن را پر کرده اند.  زش ادامه می دهد که "هرکسی که فقط بر روی تکنولوژی تمرکز کرده هنوز این نکته را به خوبی درک نکرده که تا چه حد خودروهای بدون سرنشین می توانند آینده را عوض کنند". این خودروها از نقش خود به عنوان صرفاً یک وسیله ی حمل و نقل فراتر رفته اند و در آینده تبدیل به موجودات زنده ی متحرکی خواهند شد". 

خودروی مفهومی بنزF015 کپسولی شکل بدنه ی اسپرت کشیده ای دارد که طول آن 5.18 متر در حالی که ارتفاع ان فقط آن فقط 1.5 متر است. در مرکز بدنه ی آن شیشه ای قرار دارد که شکل سان روف را دارد و تنها شیشه ای است که در قسمت سقف خودرو قرار دارد. زش می گوید:"چرخ های 26 اینچی بزرگ در انتهایی ترین نقطه ی این وسیله قرار دارند تا محیط زیادی را برای مسافر مهیا کنند". رانندگان بر روی صندلی هایی می نشینند که توانایی چرخش 360 درجه را دارند البته در مواقعی که درب ها باز باشند. وصل کردن مسافران به دنیای بیرون نکته ای کلیدی است. شش پنل نمایش تاچ با رزلوشن بالا بر روی درب ها به مسافران این اجازه را می دهند که از صفحه نمایش لمسی، حالات چهره، و حرکات چشم برای مسیر یابی(نویگیشن)، جستجو و دیدن دنیای بیرون خودرو استفاده کنند.  طبق گفته ی زش، F015 را می توان به صورت کاملاٌ خودکار و یا به صورت نیمه خودکار را انداخت. در حالی که تحت نام نیمه خودکار، چراغ های LED میتوانند روشن شده و شکل خط عابر پیاده را بر روی خیابان ترسیم کنند تا عابرین پیاده براحتی از خیابان عبور کنند. F015 نمونه بارز تمرکز فزاینده ی صنعت اتومبیل بر روی رانندگی همراه با تکنولوژی است. 

در حالی که صنعت خودروهای مستقل همچنان در مراحل اولیه ی خود قرار دارد، مورگان استنلی سال گذشته پیش بینی کرد که "جامعه ی ایده آل" تا سال 2026 بدست خواهد آمد که در آن نقص ها، مشکلات مربوط به رضایت مشتری، و زیر ساخت های اساسی تا آن زمان حل خواهند شد و زمینه برای ورود صد در صدی خودروهای مستقل مهیا خواهد شد. 

خودروی مفهومی بنزجونز در مقاله ای می نویسد" خودروهای مستقل دیگر محدود به دنیای علمی تخیل نیستند. آنها واقعی هستند و زودتر از انچه که فکرش را بکنیم به بازار خواهند آمد." با این دورنمای آینده در ذهن، شرکت گوگل بر روی خودروهای بدون راننده از سال 2009 مشغول فعالیت است و بیش از 700 هزار تست جاده از خودروهای رباتیک خود گرفته است. نوع اولیه ی کاملاً فول گوگل ماه پیش رونمایی شد که در آن از سنسور های درونی و سیستم های نرم افزاری برای مانور ایمن تر وسیله استفاده شده بود تا اینکه از فرمان و پدل های ترمز و گاز استفاده شود. 

در حالی که گوگل در زمینه ی پیشبرد و تست خودروهای مستقل پیشرو بوده، اما در دنیای خودروهای بدون راننده یکه تاز نبوده است. نیسان، جنرال موتورز، و شرکت های مهم دیگر تا سال 2020 خودروهای مستقل خود را به بازار عرضه خواهند کرد. 

مرسدس بنز قبلاً چند مشخصه ی خاص کمکی راننده را رونمایی کرده بود، مانند کروز کنترل، که از رادار برای شناسایی تمامی خودروهای روبرو استفاده می کند و سرعت آن ها را با سرعت کروز کنترل مطابقت می دهد. دیگر مشخصه ی تقرباً معروف را پارسال معرفی کرد کهsteering assist  نام دارد  که با استفاده از دوربین های استرواسکوپیک محل خط کشی خیابان را برای راننده مشخص می کند.

 

شرکت دهکده جهانی- تاریخ درج خبر : 1393/10/28