×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

پورشه کاین سریعترین شاسی بلند جهان

پورشه کاین سریعترین شاسی بلند جهان

مدت زمان زیادی است که بنتلی ادعا کرده که اولین اس یو وی خود، بنتایگا 2016، سریعترین و همچنین لوکس ترین اس یو وی دنیا خواهد بود، اما اکنون مجله ی کار اند درایو با اشاره به بیانات شرکت پورشه، اعلام کرده که خودروی کاین نسل بعدی لقب سریعترین اس یو وی را به خود اختصاص خوهد داد. ولفگانگ هاتز، رئیس تحقیق و توسعه ی پورشه می گوید: " کاین ما همیشه سریع سریع بوده. عملکرد این خودرو 300 کیلومتر در ساعت است. به نظر من اگر بنتلی 2 یا 3 کیلومتر در ساعت بهتر از ما کار میکند، مطمئناً می تواند. چرا که نه؟

اون با موتور 12 سیلندری به این درجه از فعالیت رسیده. در جاده خودروی ما خیلی سریعتر خواهد بود."جالب است بدانید که در حالی که هاتز چنین ادعاهایی برای کاین دارد، کاتالوگ مشخصه های پورشه ماکسیمم سرعت کاین را 284 کیلومتر در ساعت می داند.

 

معنی ضمنی گفته ی بنتلی و پورشه که احتمالاً عمداً اینجوی بیان شده بیان گر این است که پورشه قصد دارد این اجازه را به بنتلی بدهد که همچنان ادعای خود را مبنی بر سریعترین اس یو وی جهان داشته باشد و این در حالی است که نسل بعدی کاین در عمل با جولان دادن در پیست های مختلف دنیا این ادعا را تضعیف کند. در واقع، در نمایشگاه خودرو دیترویت، پورشه با افتخار نشان داد که کاین توربو 2016 جدید رکورد جدیدی را در پیست با زمان 7:59.74 برای اس یو وی خود ثبت کرده است.  جهت مقایسه، گزارش ها نشان می دهد که بنتلی قصد طراحی بنتایگا را به نحوی دارد که به سرعت 320 کیلومتر در ساعت برسد، سرعتی که هیچ اس یو وی تا به حال در پی آن بر نیامده. البته، باید متذکر شد که جنگ سرعت در بین اس یو وی های گروه خودروسازی فولکس واگن  فراتر از نسل بعدی پورشه کاین  و بنتلی خواهد رفت و از آنجایی که این مسئله ی سرعت در نوع تولید انبوه لامبورگینی یوروس، که اگر ساخته شود باید بر اساس پلت فرم مشابه پورشه و بنتلی باشد، و همچنین آ او دی Q7 و فولکس واگن تورگ فاکتوری تعیین کننده نخواهد بود.

آمار فروش نشان می دهد که کاین برای پورشه یک موفقعیت محسوب می شود، اما این خودروساز با کیفیت همچنان باید از تصمیم خود برای ورود به بازار اس یو وی دفاع کند. کاین نسل بعدی میتواند شک و تردید  را با ارائه ی سریعترین اس یو وی جهان  از بین ببرد. با توجه به سنت پورشه بودن، کاین توربو S 2016 (نسل قبلی کاین) می تواند پیست نوربرگ رینگ مشهور را  در کمتر از 8 دقیقه طی کند، و با توجه به اینکه این سرعت یک ایده آل محسوب می شود، تنها سد راه نسل سوم کاین مسئله ی سریعترین خواهد بود.