×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

مک لارن اسپرت شده 2015

مک لارن اسپرت شده 2015

مدل 650S مک لارن که به عنوان مدل سال و جایگزینی برای MP4-12C پیر معرفی شد اکنون در پنج  مدل موجود است. برای مشتاقان ابر خودروهای سریع و با ظاهری جذاب، مدل های کوپه و اسپایدر موجود است  و رانندگان نه چندان حرفه ای می توانند مدل اسپرینت را انتخاب کنند، از طرفی دیگر طرفداران پولدار و مشتاق داشتن خودروی مسابقه ی تیمی می توانند GT3 رابرگزینند. نمونه ی تازه رونمایی شده ی 675LT  قدرت بیشتری دارد، از خصوصیات آئرودینامیکی بهتری برخوردار است و دم نسبتاً بلندی که آن را از مدل F1GTR به ارث برده است. شرکت فب دیزاین (Fab Design) که یکی

از نام های مطرح در زمینه ی اسپرت کردن خودرو است پکیج جدیدی را طراحی کرده است  که سوپر کار جدید مک لارن را خاص تر می کند. فب دیزاین که بیشتر بخاطر طراحی ها و تغییر دادن های خودروهای مرسدس بنز مشهور شده است، یکی از معدود برند هایی است که مدل های قدیمی مک لارن را اسپرت می کند. اکنون فب دیزاین پکیجی را آماده کرده که مدل 650S را تبدیل به سوپرکاری می کند که حتی بخش MSO مک لارن نمی تواند آن را تولید کند.

مک لارن 650S

در حالی که اکثر تیونینگ کاران زیاد نمی توانند ظاهر سوپر کار را عوض کنند، شرکت فب دیزاین فراتر از حد رفت و کیت بدنه ای را طراحی کرد که دارای سپرهای عقب و جلو پهن تری است، ساید اسکرت های جدید دارد و قدرت جذب هوای بال جلو بیشتر است همچنین این مدل دارای یک بال جدید، و یک دیفیوزر بزرگ است. 

تغییرات ظاهری از جلو شروع می شود جایی که دماغه ی خودرو شکل تازه ای به خود گرفته است و در زیر صندوق عقب شکل حاشیه داری را تداعی می کند. در پایین دیفیوزر نیروی پایین کشنده را بیشتر کرده و سپر ها نیز نسبت به مدال 650S بسیار پهن ترند که این به خودرو ظاهر جدی تری می دهد. همچنین ساید اسکرت های جدید ظاهر اسپرت تری به خودرو می دهد. 

دیفیوزر غول پیکر علاوه بر تولید نیروی پایین کشنده باعث به وجود آمدن تغییراتی در طراحی سوپرکار شده. و در نهایت اینکه پمپ باد موجود بر روی کاپوت دارای بال های خاصی است تا قدرت آئرودینامیکی را بالا ببرد. پکیج طراحی شده ی فب دیزاین برای  مدل  650S دارای قاب چرخ های 20 اینچی است که بر روی چرخ ها بسته می شود. در مورد تیونینگ فضای داخلی، فب دیزاین گونه  ادعا می کند که کابین دارای مواد اولیه ی بهبود داده شده، فرمان جدید و و همچنین صندلی های اسپرت جدید است که همگی از چرم مخصوصی هستند. 

هرچند که فب دیزاین ترجیح میدهد در امور پیشاوری خودرو دخالتی نکند، اما سیستم اگزوز طراحی شده توسط آنها  افزایش 32 اسب بخاری قدرت خودرو را در پی دارد.  پمپ ها از قدرت توربو دوقلوی 3.8 لیتری V-8 تا قدرت 672 اسب بخار بهره می گیرند، که این خودرو را نسبت به مدل جدیدتر معرفی شده ی مک لارن کمی قدرتمند تر می کند. به روز رسانی های اخیر و آئرودینامیک های مدرن تر باعث می شود که مدل 650S  سرعت 0  تا 62  مایل در ساعت را در عرض 2.9 ثانیه طی کند در حالی که میزان قبلی 3 ثانیه بود.