پژو GTI 308
مخصوصاً بین آنهای که با تاریخچه ی پژو اشنایی نسبی دارند. مدل 308GTi تمامی نکات مثبت مدل های 205GTi، 208GTi و RCZ R را در خود دارد که همگی منتهی به فروش 800 هزاردستگاهی مدل اسپرت آن شده است. این مدل که در کنار مدل 308 قرار می گیرد، از لحاظ مشخصه های زیبایی زیاد از انواع قدیم خود فاصله نگرفته است. خط های ساده و تمیز همچنان بر روی مدل جدید موجود هستند و بینندگان کار ساده ای برای تشخیص خودرو به عنوان بخشی از مجموعه ی 308 دارند. اما برای پژو دستکاری نکردن نمای بیرونی امری غیر ممکن است. اول اینکه میزان اسپرت شدن خودرو
با ارتفاع آن مطابقت دارد که از نوع استاندارد 308 11 میلی متر کمتر است. نمای جلویی ظاهری آشنا دارد، که گریل های دوگانه ی کروم آن را تزئین کرده اند و این ها با الگو های زیبا بر روی سطح براق قرار گرفته اند.
داخلی GTi با چیدمان معمولی با کاربری بالا همراه است که همه از یک هاچبک مدرن انتظار دارند. در کابین وصله های قرمز رنگ نمای زیبایی به پس زمینه ی مشکی آن داده است. پادری های فلزی نماد GTi و پژو اسپرت را دارد و جنس آن ها از الومینیوم است. برای پدال ها، جاپایی و دستگیره ی دنده از آلومینیوم استفاده شده است.داشبورد خودرو دارای سیستم دیجیتال مرکزی همراه با دو میزان سنج با پس زمینه ی مشکی مزین شده است. برای مدل 308 GTi خودروساز سیستم مولتی مدیا با صفحه تاچ و حاشیه های قرمز رنگ تعبیه کرده است. برای آنهایی که علاقه ی خاصی به رانندگی شبه رالی دارند، کلید اسپرت بر روی کنسول مرکزی قرار دارد که با فشار دادن آن رنگ های نمایش به سفید و قرمز متقیرند و اطلاعاتی من جمله نیروی اسب بخار، گشاور، و سرعت طولی و عرضی را نشان می دهد. زمانی که رانندگی درگیرانه ای درکار است، برای علائمی همانند کارکرد نه چندان درست سیستم اگزوز و یا خرطومه، صدای بیب تولید می شود.