×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

خودروهای مستقل و مفهومی

خودروهای مستقل و مفهومی

در ادامه سیستم اخطار انحراف از جاده ی نوری عرضه شد. اکنون مرسدس سیستم جدیدی مرکب از مسیریابی (نویگیشن) نوری و راداری دارد که به نام "کمک فرمان" مشهور است و اوج خلاقیت آلمانی ها محسوب می شود. اگر بخواهیم سطوح مختلف خودروهای بدون سرنشین را بررسی کنیم بهتر است به این لیست نگاهی بیندازیم. از نظر فنی، در حالی که خودروی مرسدس در هنگام سرعت بالا کاملاً قدرت کنترل خودرو را دارد، اما همچنان نیمه مستقل محسوب می شود و مابین سطوح 2 و 3 لیست پایین به حساب می آید.

 

سطح 0: راننده همیشه خودرو را کنترل می کند.

 

سطح 1: فقط برخی کنترل های خاص همانند کنترل کشش و ترمز خودکار هستند.

 

سطح 2: حداقل 2 سیستم کنترل کننده با هم ترکیب می شوند، مانند کروز کنترل و سیستم انحراف از جاده.

 

سطح3: راننده در شرایط خاص می تواند تمامی اعمال کنترلی حیاتی را استفاده کند. زمانی که نیاز باشد که راننده کنترل خودرو را در دست داشته باشد، خودرو این را متوجه شده و فاصله ی زمانی ایمنی را برای راننده جهت این انتقال فراهم می آورد.

 

سطح 4: خودرو تمامی عمل های ایمنی و حیاتی درطی سفر را کنترل می کند و راننده اصلاً نیازی به کنترل خودرو در هیچ زمانی ندارد. از آنجایی که این خودرو از شروع تا پایان تمامی اعمال کنترلی من جمله پارک کردن را انجام می دهد، این می تواند شامل خودروهای بدون سرنشین باشد.

خودروی مفهومی همانطور که تا به حال اعلام شده، گوگل در زمینه ی توسعه ی خودروهای مستقل سطح 4 پیشرفت خوبی داشته است. خودورهای مستقل گوگل در ایالت های کالیفرنیا و نوادا برای مدتی پرسه زده اند و این خودروها بر اساس ترکیبی از سیستم های GPS، مسیریابی بر اساس LIDAR و سیستم های دوربینی نوری مسیر خود را می یابند. برای مدت زمانی این گونه به نظر می رسید که گوگل تنها بازیگر میدان خودروهای کاملاً مستقل است. اما پیش بینی گوگل مبنی بر کامل کردن تکنولوژی خودرو بدون سرنشین تا سال 2020 تقریباً تمامی خودروسازان مهم را بر این داشته که جدیت بیشتری در این زمینه به خرج دهند.