×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

مرسدس بنز هیبریدی 2015

مرسدس بنز هیبریدی 2015

دنیای خودروهای اسپرت به سرعت در حال تغییر است. پک های باطری به قلمرویی در حال ورو د هستند که جایگزین های فوق العاده ای زمانی حکمرانی می کردند. اکنون به نظر می رسد که بخش تیونینگ مرسدس بنز، AMG به زودی درجات قدرت هیبریدی را در خواهد نوردید.

 

این گفته ی رئیس بخش R&D، توماس وبر است. وی که با نشریه ی آتو کار مصاحبه ای را انجام می داد، تایید کرد که در عرض 5 سال آینده AMG; هیبریدی به معرض فروش گذاشته خواهد شد. محرک انجام این پروژه بخاطر فشار هایی برای افزایش بهره وری موتور بود و صرفاً AMG هیبریدی انتظارات را برآورده نمی کند. وبر ادامه می دهد که هر بخشی از مرسدس نیاز به نو کردن دارد. وی می گوید :" هیچ بخشی از بیزنس ما را دیگری نمی تواند انجام دهد. این یک تکلیف بزرگ است که مصرف سوخت AMG را پایین آورده اما ما به این نتیجه رسیده ایم که این همچنین یک فرصت بزرگ است".

همچنانکه قوانین انتشار گازها در اتحادیه ی اروپا سخت گیرانه تر می شود، دایملر باید هدف نهایی کاهش خروجی گازهای مونوکسید کربن را تا سال 2020 به میزان 101 گرم در هر لیتر برآورده کند. موفق نشدن در این زمینه جریمه های سنگینی را به دنبال خواهد داشت. مطمئن ترین راه برای کاهش آلاینده ها بدون ایجاد ممانعت برای کارایی ظاهراً استفاده از نیروی باطری می باشد. وبر ادامه می دهد که با توجه به جو بازار کنونی، عملکرد هیبریدی حرکت درستی نبود، و اضافه می کند که مشتری های AMG آپشن هایی با بالاترین کارایی می خواستند. وبر می گوید که " ما نمی دانیم که چه زمانی آنها آماده ی خودروهی هیبریدی خواهند بود". 

بدون توجه به این مسائل، وبر ادامه می دهد که تا سال 2020، آنها مصمم ارائه ی پیشنهادی خاص هستند و در آن زمان پرده برداری از بخش هیبریدی و برنامه های برقی ضروری خواهد بود. 

این خبر آخر با گفته های پیشین وبر که در اواسط جولای بیان کرده بود همخوانی دارد. در گزارشی دیگر، رئیس R&D بیان داشته که :" ما کاملاً متقاعد شده ایم که برای همیشه با V-8 (موتور 8 سیلندر) ها خواهیم بود. اما وی ادامه داد که احتمالاً سیستم گردشی خودرو رو به افول خواهد رفت و توربو ها بزرگ تر خواهند شد". 

وبر می گوید که کمپانی مرسدس به دنبال وفق دادن تکنولوژی هیبردی برای استفاده در مدل هایی با عملکرد بالا از سازندگان بخش تیونینگ و آپشن خودرو است. به طور خاصه، وبر به راه حل "e-boost" اشاره می کند که شبیه تکنولوژی موجود در هیبریدی های Blue TEC است. این سیستم با استفاده از یک باطری کوچک کار می کند و نیز موتوری الکتریکی که قدرت را بیشتر کرده و و مشخصه ی ترمز احیا کننده نیز به آن اضافه شده است. این سیستم این مزیت را دارد که در حال تولید انبوه هست. وبر همچنین گفته که سبکی و هزینه ی تولید کم از دلایل اصلی موفقیت اجرای این پروژه بود. نباید جای شگفتی باشد که موتور های قبلی مرسدس که وبر به عنوان موتور تنفسی طبیعی از آن یاد می کند روز های پایانی خود را سپری می کند. اما، وبر امیدوار است که قدرت هیبریدی راه حل مناسبی را برای مشتاقان خودروهای با عملکرد بالا فراهم کند. 

در گذشته، رئیس AMG، مورس اعلام کرد که بخش تیونینگ بر روی یک ابر خودروی هیبریدی 918-fighting کار می کند که به موهبت موتور دو الکتریک دو توربو 4.0 لیتری ICE قدرت 1000 اسب بخار را می تواند تولید کند. احتمالاً، گزینه ی رانندگی در وضعیت تمام-الکتریک از آلایندگی های معمول کم خواهد کرد. مرسدس در حال حاضر عزم خود را جزم کرده که 10 مدل پلاگ این (plug-in) جدید را در طی چند سال آینده پیشنهاد دهد که این توسعه بسیار جلوتر از معرفی مدل هیبریدی AMG در 2020 خواهد بود. 

بنابراین با توجه به تمامی سر و صداهایی که در مورد سوخت بهینه و آلایندگی ها وجود دارد، علاوه بر استفاده ی گسترده ای که از پیشرانه های الکتریکی که از سازندگان مختلف استفاده می شود، این اخبار نباید سر و صدای زیادی ایجاد کند. اما این فرد را به فکر وا می دارد که تا چه مدت خودروهای اسپرت فقط ICE عمرشان به طول خواهد انجامید.