×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

خودروهای بی سرنشین تویوتا در سال 2020

اتومبیل های بدون سرنشین یا تمام خودکار، اتومبیل هایی است که کنترل قسمت قابل توجهی از خودرو دست انسان نیست و عملا توسط کامپیوترها کنترل میشوند. برای مثال سیستم رهیاب خودرو به صورت صوتی مسیر را از راننده میپرسد و سپس اتومبیل را به مقصدمورد نظر میرساند.

این طور به نظر میرسد که این فناوری با شتاب زیادی پا به صنعت خودروسازی میگذارد و خودروهای بی سرنشین هستند که حمل ونقل جاده ای را در دست خواهند گرفت و

در اینده ی نه چندان دور شاهد رفت وامد این ماشین های خودکار در جاده ها خواهیم بود.و حالا تویوتا آخرین شرکتی است که خودروهای بی سرنشین را در جاده های عمومی تست میکند. این شرکت، اگزوز GS را در یک بزرگراه در توکیو ،جایی که مانورهای بسیاردیگری در حال انجام بود تست کرد. این تست کردن شامل ورود به بزرگراهها، تغییرخطوط و حفظ فاصله از دیگرماشین ها بود. این شرکت گفته است که قصد دارد این ماشین را برای حدود سال 2020 همزمان با میزبانی توکیو برای بازی های المپیک به فروش بگذارد.تویوتا گفته است که این ماشین از سنسورهای خارجی متعدد استفاده خواهد کرد تا با تخمین فاصله ی اتومبیل های نزدیک ،سرعت خودرو را تنظیم کند و همچنین بهترین راه را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرد. در واقع این مدل خودروها با فاصله یاب های لیزری و صوتی360 درجه می توانند فاصله ی تمام اشیا را به صورت سه بعدی برای پردازنده ی خودرو ترسیم کنند.داده های دریافت شده توسط این سنسورها همچنین این امکان را به دیگر آپشن های خودرو همچون فرمان، آپشن خودرو شتاب دهنده و ترمز میدهد که بطور خودکار عمل کنند. این شرکت گفته است انتظار میرود این ماشین تا سال 2020 به بازار بیاید اما در مورد اینکه ایا این خودرو فعلا برای خیابان های داخل شهر مناسب هستند یا نه چیزی نگفته است.