×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

خودروهای هیدروژنی

خودروهای هیدروژنی

صنعت خودرو با سرعت بالایی رو به پیشرفت است . ازجمله فناوری های جدیدی که پویایی و فرمان پذیری خودرو را بهبود داده است، رینگ های فیبر کربنی است. این رینگ ها که کربن را جایگزین آلومینیوم کرده است، بسیار سبک وزن هستند و حدود 7 کیلوگرم ، کمتر از چرخ های آلومینیومی هستند که در نهایت 28 کیلوگرم از وزن خودرو می کاهند.

این رینگ ها با استفاده از پوشش حرارتی سرامیکی در مقابل گرمای تولید شده توسط دیسک های ترمز ، مقاوم هستند و بطور کلی مقاومت آنها را در برابر عوامل فرسایشی دیگر همچون نمک موجود در جاده ها ، در فصل زمستان و نیز تابش شدید نور آفتاب در فصل تابستان ، بالا می رود.

 

این رینگ های فیبر کربنی یک تکه ، ساخت کمپانی استرالیایی است که آنها را با نام CR9 معرفی کرد. رینگ های CR9حدود 2 تا 4 درصد در کاهش مصرف سوخت و آزاد کردن دی اکسید کربن نقش دارند.با دریافت استانداردهای TU4 و SAE 2530 و OEM AK-LH 08 ، این رینگ ها برای اولین بار در خودروی فورد موستانگ GT350R مورد استفاده قرار گرفت. کاهش اینرسی رینگ ها و کاهش جرم فنردهی شده ، باعث افزایش چشمگیر عملکرد حرکت و توقف خودرو شد.لازم به ذکر است کمپانی هایی همچون فراری و BMW ، به دنبال جایگزین کردن رینگ هایشان با رینگ های کربنی هستند.رینگ های جدید به خاطر استفاده از فیبر کربن که ماده ی گرانی است، در حال حاضر فقط در ساخت خودروهای گران قیمت به کار می روند که با پیدا کردن راه حل هایی برای کاهش هزینه های ساخت فیبر کربن و به دنبال آن بهره گیری بیشتر خودروها از این رینگ ها ، با کاهش چشمگیر مصرف سوخت و نهایتا کمترشدن آلودگی هوا ، مواجه خواهیم شد.

 

شرکت دهکده جهانی- تاریخ درج خبر : 1394/11/11